LmZ training

Wil je alle teamleden enthousiast krijgen voor een methode?
Zoek je, samen met je collega’s, een cursus waarmee je beeldende vaardigheden kunt vergroten?
Ben je benieuwd hoe je met je team een eigen leerlijn kunt maken?
Of wil je meer zekerheid in je eigen creatieve vermogen?

 

LmZ training
LmZ training

 

Speciaal voor scholen of instellingen die met de Laat maar Zien methode (gaan) werken, bieden wij trainingen op maat. Voor alle trainingen geldt dat tijdens een intake wordt onderzocht welke ondersteuning gewenst is, zodat het aanbod optimaal wordt afgestemd op de vraag van de school. Ook voor een inspirerende presentatie of voor een gastspreker kun je bij Stichting Beeldend Onderwijs terecht.

Hoe kan Stichting Beeldend Onderwijs een school/instelling begeleiden in het werken met Laat maar Zien?
-voorlichting (korte introductie op de methode met didactische onderbouwing en uitleg over de werking van de website)
-vaardighedentraining (op het gebied van technieken, beeldaspecten, (na)beschouwen, evalueren)
-coaching (opzetten van een eigen leerlijn, begeleiding van individuele leerkrachten)
-gast in de klas (we geven als vakdocent les in jouw klas)


Kenmerken van een Laat maar Zien training?

* professionaliteit
De trainingen worden verzorgd door de ontwikkelaars van de methode.

* maatwerk
Elke training wordt op maat gemaakt.

* enthousiasme
Trainingen hebben als doel leerkrachten te enthousiasmeren voor het vak. 

* voorbeeldfunctie
Zelf een Laat maar Zien les ondergaan geeft direct een beeld van de werking van de didactiek.

* zelfvertrouwen
Tijdens de training is er altijd aandacht voor het vergroten van het zelfvertrouwen van leerkrachten.


Communicatie
Vragen over de trainingen of het indienen van een trainingsaanvraag verloopt via het contactformulier.
Al onze trainingen worden na afloop geevalueerd. Wij zetten hiervoor een digitaal evaluatieformulier in.
Opmerkingen, klachten of punten ter verbering kun u via ditzelfde formulier kenbaar maken.


Reacties van leerkrachten die een training volgde:

"

 

"De methode in combinatie met een training waarin aandacht wordt besteed aan de werking van de methode en de achterliggende gedachte hebben mijn collega's en ik als heel waardevol ervaren. Het heeft ervoor gezorgd dat een groot gedeelte van het team de volgende dag meteen aan de slag is gegaan met Laat maar zien". 

Dominique van Egeraat, leerkracht Brede school de Zeeheld

     

"

 

"Goede voorbereiding op onze specifieke situatie in het speciaal onderwijs. Alle vragen over het aanpassen van de lessen werden beantwoord".

Willie Snijder, ICC-er Drostenburg

     

"

 

"Een fijne, duidelijke en overzichtelijke training met een enthousiaste trainer die inzicht geeft in de methode zowel voor de lessen als de visie van de methode".

Desiree Middelkoop, Mr. de Jongschool

     

"

 

"Het team is enthousiast geworden en meteen aan de slag gegaan".

Saskia Boissevain, Anne Frankschool

     

"

  "De trainer was helder en enthousiasmerend, speelde goed in op vragen en daagde uit in het creatieve proces".

Sascha Riethof, Europaschool
     

"

 

"Niet ieder mens is gelijk. Voor de ene mens is een training op dit gebied gelijk aan de hemel en voor een ander is het een hel. De traininger was echter in staat om alle leerkrachten te betrekken bij de training".

Henk Boonstra, SBO Universum

     

"

 

"Als evaluatie kreeg ik van het team terug dat ze de presentatie zeer energiek en inspirerend vonden. Afgelopen week heb ik al veel collega's aan de slag gezien met de lessen".

Eveline van Winden, BS Het Baken

Terug naar boven
© 2017 Stichting Beeldend Onderwijs

Van werken van beeldend kunstenaars aangesloten bij een CISAC-organisatie is het auteursrecht geregeld met Pictoright te Amsterdam. © c/o Pictoright Amsterdam 2012